Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2017. július 9., vasárnap

A névtelen book tag

Ó istenem, ez a book tag már annyiszor szembejött velem, hogy szinte tuti, hogy valahol a csillagokban van megírva az, hogy nekem ezt ki KELL töltenem! Imádok ilyen kérdéssorokon gondolkodni, de ez az első, amit ténylegesen ki is töltök és publikálok.
1. Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta?
Fogós kérdés, mert sok olyan könyvem van, ami helyhiány miatt vándorolt hozzám, vagy én hordoztam át őket még kicsiként anya szobájából vagy a nappaliból, de az első, amit talán először kaptam, és ami miatt ez az egész könyvmoly-állapotom elstartolt még anno 9 évesen: az Berg Judittól a Rumini című könyv. Gyerekkönyv, s párszor én is érzem, hogy már kicsit kinőttem belőle, ennek ellenére, ha bárki bármi rosszat nyilatkozik erről a sorozatról, azonnal ugrok (Felhő, ne tűnj teljesen őrültnek!), annyira összefonódott velem ez a könyv. Ha a gyerekeddel korán meg szeretnéd szerettetni az olvasást, akkor ez a te lehetőséged!
2. Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ezután?
Jelenleg Sarah Dessentől az Altatódalt olvasom (hamarosan kibeszélem J), ezelőtt J. K. Rowling első forgatókönyvével, a Legendás állatok és megfigyelésükkel estem szerelembe (erről is kiáradozom majd magam), a következő meg valószínűleg az Éhezők viadala, a Bane Krónikák, esetleg a Holdezüst, vérarany lesz. Az utóbbiért már majd’ egy éve csorgatom a nyálam, nem is értem, hogy maradhatott olvasatlan!
3. Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz?
Egész friss élmény: Jenny Han: A nyár, amikormegszépültem. Csakis csak jókat hallottam erről a könyvről, s bár  A fiúknak, akiket valaha szerettem egy nagy kedvenc, ennek a trilógiának az első része egy hatalmas csalódás volt. A további két rész elolvasását erősen veszélyeztette az első könyv utáni pofára esés, de rászántam magam, s nem bántam meg, mert az utolsó rész már megüti az ’újraolvasásgyanús’ 4 csillagot. De ez az indítás…
4. Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy elolvasod, de valószínűleg nem fogod?
Margaret Mitchell: Elfújta a szél. A tavalyi nyár Nagy Projektje lett volna, de aztán nem került rá sor, év közben meg biztos voltam benne, hogy a suliba nem fogok hordozgatni egy több mint ezer oldalas könyvet. Idén is terveztem, de valószínűleg most is elmarad. L
5. Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl?
Sajnálom, ha sablonosnak tűnök, de a Harry Potter 1-től 8-ig, plusz a forgatókönyv – szóval az összes e témában, amivel per pillanat rendelkezek. A filmek felejthetőek. KÖNYV!
Sajátok :)
6. El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét?
Régebben mindig elolvastam, ha nem is az utolsó oldalt, de az utolsó mondatot mindig meglestem. A spoilerek sem zavartak, sőt, egy időben még enyhe túlzással vadásztam is rájuk. De minderről valamikor leszoktam. Meglepődni sokkalsokkal jobb.
7. Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség?
Kb. egy hónapja mindig elolvasom őket, amennyiben nem hosszabbak 4 oldalnál. Nem tudom, mi idézhette elő a változást, mert régebben sosem tettem. Ez egy kedves, mindkét félnek jóleső gesztus azok felé, akiknek sokat köszönhet az író, de az olvasónak nem igazán fontos. De hatódtam már meg rajtuk, a Veled minden hely ragyogó végén lévő köszönetnyilvánítása után pl. átértékelődött nálam az egész könyv, az Austenlandé, amiről az első bejegyzésemet írtam, pedig megnevetetett.

8. Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet?
Percy Weasley-vel… Miért? Mert utálom! De varázsló, van egy imádnivaló családja (nekem is van, s a világért nem cserélném el őket, ez itt pusztán fikció!), akiknél rendszeresen vendégeskedik Harry Potter és Hermione Granger. Emellett pedig én rengeteg mindent másképp csinálnék, mint Percy, s akkor eltörölhetném a karakterét, muhahaha!


9. Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben?
A korábban már említett A fiúknak, akiket valaha szerettem. Ez amolyan titkosan személyes dolog, mindenesetre eddig fél éven belül háromszor olvastam, s mindig egy nap alatt végeztem vele. A másik a Büszkeség és balítélet, aminek a hatrészes (és csak az!) filmadaptációja óriási kedvenc a családban, számtalanszor megnéztük, s a könyvet is már kétszer olvastam ugyanazzal a szeretettel.


10. Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg!
Az egyik Elle Kenedy: The Mistake – A baklövés című regénye, amit technikailag még nem szereztem meg, azaz még nem postázták. Az érdekesség pedig abban rejlik, hogy egy nyereményjátékon nyertem. Én nem szoktam nyerni! Már nagyon várom, hogy megérkezzen...
A másik pedig a Legendás állatok és megfigyelésük forgatókönyve. Az idei Könyvfesztiválon, a bookline zöld dobozánál vettük ezt a könyvet, s az aznapi utolsó példányt vittük el. Az eladók kezdetben nem is találták a könyvet, mert elmondásuk alapján egy fiú, aki előttünk volt ott, szintén meg akarta venni, de végül nem fizetett, a könyvek pedig nyoma veszett. Végül közös erővel megtaláltuk a pénztárgép mellett (mármint a könyvet), s a kis furfangos tényleg úgy helyezkedett, hogy az eladók nem vehették észre. De a miénk lett!
J

11. Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek?
Nem.
ez egy NAGY könyv
12. Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen?
Az ebook-olvasóm mindenhol nálam van. De szilárd könyveket nézve Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknak című sci-fi-je már járt velem otthon, a kertben, nyaralás alatt az úton, a strandon, suliban, vonaton. Ez az a keménytáblás kiadás, amelyben a teljes sztori benne van, szóval nyom vagy egy tonnát, de az okért, ami miatt szó szerint végigvittem/cipeltem/szenvedtem/vonszoltam a fél Magyarországon, csak ki kell nyitni a könyvet. J




13. Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz?
Mivel még mindig középiskolás vagyok, ez a kérdés nálam nem teljesen így játszik. A Rómeó és Júliához például, ami ugyan rajta volt a kötelező olvasmányos listánkon, de a tanév során nem tértünk rá, mindig is eléggé félve viszonyultam, de pár hónapja elolvastam a Mészöly Dezső- és a Kosztolányi Dezső-féle fordításban is, és a vártak ellenére nagyon tetszett. Legalábbis utána napokig önkéntelenül rímekben gondolkodtam, meg néha beszéltem is.
14.Használt vagy új könyvek?
Inkább új, de a használttal sincs bajom – a Harry Potter 4. és 5. része például használt, viszont egyszer biztosan kicserélem őket újra.
15. Olvastál valaha Dan Brown-könyvet?
Még nem. Még.
16. Megtörtént már veled, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint a könyv maga?
Előbb, ha tehetem, mindig a könyvet olvasom el, és csak aztán nézem meg a filmet. A María Dueñas Öltések közt az idő könyvéből készült sorozat kivétel, a filmadaptáció jobban tetszett, bár a könyvet még anno félbehagytam, így ez az ítélet nem teljes értékű. A regényt egyébként még az év végéig tervezem, hogy elolvasom, egy molyos kihívásnak sikerült rávennie. J
17. Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben?
Volt. Jesse Andrews: Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni. Meg nem mondom, miért, de ez alatt a könyv alatt folyamatosan ettem.
18. Ki az a személy, akinek könyvajánlását mindig megfogadod?
A barátnőim méltatását mindig figyelembe veszem, mert hasonló az ízlésünk, bár igazából nekem elég annyi, ha az utcán véletlenszerűen megüti a fülemet egy könyves beszélgetés; ha elhangzik az, hogy ez és ez a könyv jó, akkor nálam szabad utat nyer. Rendszeresen, de összevissza olvasok könyves blogokat is, onnan is válogatok az egyre csak bővülő várólistámra, de ritkábban. Értékeléseket direkt pl. csak olyan könyvekről olvasok, amiket már korábban befejeztem, vagy ha bizonytalan vagyok, megvegyem-e. Nem szeretem, ha bármi is befolyásol a végső véleményalkotásban.
19.Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál?
Még sosem határoltam be így az ízlésemet, mert mindenféle műfajt imádok. Talán egy picit a történelmi- és a detektívregények állnak távolabb tőlem. Viszont pár napja fejeztem be Dickens Két városregényét, ami a francia forradalom idején játszódik, és nálam megérte az öt csillagot, a Büszkeség és balítélet után ez lett a második kedvenc szépirodalmi művem.
***

Én személy szerint nagyon élveztem ennek a könyves kérdéssor megválaszolgatását. Remélhetőleg lesz még ilyen a blogon. Egyet viszont nem tudok: van ennek a book tagnek valami címe?

És a ti válaszaitok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése