Látogatók

Sziasztok!

Örülök, hogy itt vagytok!
Remélem, kedvet tudok csinálni nektek az olvasáshoz, filmekhez, a színházhoz, és a koreai popkultúrához, s hogy tetszeni fognak a bejegyzéseim. Fontos számomra, hogy ti, akik az oldalon jártok, ne csak egy arctalan tömeg legyetek. Az oldal tényleg naplószerű, már olyan tekintetben véve, hogy tényleg az őszinte benyomásaimat írom le. Örülnék, hogy ha ti is részt vennétek benne, írnátok egy kommentet vagy e-mailt bármikor, ha egy téma felkeltette az érdeklődéseteket, ha egyetértesz velem, ha nem értesz egyet velem, ha tetszik az oldal, ha nem tetszik, ha észrevételed van, kérdésed, ötleted, kívánságod, hogy miről legyen még szó, plusz a ti ajánlásaitokra is kíváncsi vagyok. Erre nem azért van szükség, hogy növelje a statisztikai adatokat, hanem hogy élettel telivé váljon a blog, s hogy alapvetően egy kommunikatív közösséget alkothassunk, akiket a könyvek hoznak össze. Ha kritizálni akarsz, azt is megteheted, csak arra kérlek, legyen valami használható alapja, hogy javíthassak ott, ahol kell. Az utálkozókkal nagyon nem tudok mit csinálni. A maximum, amire képes vagyok, hogy felhőtlen időtöltést kívánok!

2018. január 28., vasárnap

Blogprojekt#5 - III. Könyvmolyképzős különlegességek

A januári Blogprojektünknek is rövidesen a végére érünk, aminek keretében a Könyvmolyképzővel való viszonyunkat mutattuk be nektek. Az előző két posztban több könyv többször is felbukkant – ámde az ellentétes oldalon. Érdekes volt, hogy egy regényt, amit valamelyikünk nagyon szeretett valamiért, egy másikunk pont a miatt könyvelte el negatív élményként. Az utolsó nap témája pedig még jobb lesz szerintem: olyan könyvekről fogunk most írni, amik különlegesek számunkra – amik nem feltétlenül a kedvenceink, nem is biztos, hogy csalódtunk bennük, egyszerűen csak van valami, ami fontossá teszi őket számunkra.




Denise Jaden: Never Enough – Soha nem elég
Először igazán nem is tetszett, és úgy tettem le, hogy hiába gyönyörű a borítója, nem érte meg megvenni. Két év is eltelt talán, mire újraolvastam. És akkor már imádtam! Át kellett esnem egy nehezebb időszakon ahhoz, hogy megértsem a szereplőket és a döntéseiket. Röviden a történet egy testvérpárról szól, ahol az idősebb lány anorexiás lesz. Aminek, mint tudjuk, elég bonyolult lélektana van… De többet nem is spoilereznék.
Az én esetemben azon múlt ennek a könyvnek a megszeretése, hogy átélek-e hasonlót vagy nem. Anorexiás nem lettem, de 13-14 évesen annyira rákattantam arra, hogy hány kilót nyomok, hogy nézek ki, mennyit eszek, hogy brutálisan lefogytam, az egyébként erős immunrendszerem romokban hevert, és hiába csúszott egyre lejjebb a mérleg mutatója, csak azon kattogott az agyam, hogy ennyi nem elég, tovább kell csinálnom, további órákat kell edzéssel töltenem, és további étkezéseket kell kihagynom. Aztán egyszer egy ártalmatlan kis vírusos megbetegedés (nem undorítalak titeket a részletekkel) úgy ledöntött a lábamról, hogy nem bírtam önerőből meggyógyulni. Egy ilyen betegség legyőzéséhez normál esetben 2-3 napra lett volna szükségem. Akkor kellett másfél hét! És mikor már olyanok jöttek ki belőlem, amiről még a hülye (amilyen én voltam akkor) is megállapítja, hogy nem kaja, akkor iszonyúan bepánikoltam, és megfogadtam, hogy soha többet! Attól fogva normálisan ettem, és az edzést is, bár nem hagytam abba, hisz kell a mozgás, mérsékeltem egy kicsit. Viszont maga az érzés, amiről a Soha nem elég is beszél, nem múlt el. Még mindig bennem van. Nem tudok úgy tükörbe nézni, hogy nem villanjon fel legalább egy másodperc töredékrészére az, hogy vajon mennyit híztam, vajon mennyivel rosszabb az alakom, mint anno. Lehet, hogy megtanultam kiszűrni és nem foglalkozni vele, és lehet, hogy jól érzem magam a bőrömben – de azért ez a gondolat mindig ott motoszkál. Jól elásva a tudatom mélyén, az igaz, de ott van.
Collen Hoover: Slammed – Szívcsapás
A Szívcsapásról még tervezek írni egy blogbejegyzést, a későbbiekben majd azt is olvashatjátok. (UPDATE: ITT)
A könyv maga azért érintett meg különösen, mert ez a 2018-as év baromi rosszul indult (és nem mellesleg azóta is olyan hepehupás, hogy kezdek beleszédülni…). Nem megyek részletekbe. A Szívcsapáshoz nem is igazán volt hangulatom, nem érdekelt a szerelmi szál, sőt, fárasztott… persze Will nagyon aranyos volt (mintha minden Will imádnivaló lenne, nem? Will Turner, Will Herondale, és most Will Cooper…), de nem kötött le az egésznek a feelingje, és nem kapott el a cselekmény sem. Ja. Egészen addig, míg ki nem derül az a bizonyos dolog Lake édesanyjáról.
Rám a szülők tragédiája volt óriási hatással. Apa? Szívrohamban meghalt. Anya? Tüdőrák diagnosztizálva. És hogy miért sírtam el magam ezen, azon kívül persze, hogy ez önmagában is nagyon szomorú? Azért, mert nálam kicsapta a biztosítékot, hogy mi van, ha én is elvesztem a szüleimet? Kicsit összeomlottam attól a felismeréstől, hogy hiába lenne kényelmes azt hinni, hogy ők mindig itt lesznek, ez nem így van. Úgyhogy akkor éjfélkor (akkor olvastam ugyanis el az utolsó oldalt) elhatároztam, hogy másnap mindenki kap tőlem egy hatalmas ölelést. Szimplán csak azért, mert még itt vannak nekem. J
Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem
Azért nem csak lelombozó élmények társíthatók a KMK könyveihez. Ezt a regény 14 évesen egy osztálykarácsonyon kaptam ajándékba, méghozzá attól a sráctól, akibe akkor halálosan bele voltam zúgva. Természetesen még aznap ki is olvastam a könyvet (majd utána még kétszer végigszaladtam rajta :D), és úgy éreztem, hogy igen, ez kettőnk számára íródott! Mert…
·        A könyvben három lány van, akik testvérek – nekem is két húgom van… bár én vagyok a legidősebb, Lara Jean meg itt a középső lány. Na, mindegy. :D
·        Említik benne a két kedvencemet, a Harry Pottert és a Pókembert.
·        Lara Jean tud sütni, és elég sokat is süt a regényben. Én egy kész katasztrófa vagyok a konyhában, ámde imádom a sütiket. Enni…
·        Lara Jean nem szeret biciklizni… Hát, hogy a viharba n… Mindegy, én imádok, és legalább benne volt az a szó, hogy bicikli.
·        A főszereplő srácot Peter Kavinskynek hívják… és történetesen, aki nekem tetszett, szintén a Péter nevet viselte.
Oké, elismerem, ezek nem a legbiztosabb érvek, de akkor minden csodálatosnak tűnt, és biztos voltam benne, hogy már maga a könyv címe is egy utalás. Mivel ez egy sorozat első része, ráadásul függővégesen, úgy éreztem, nekem, nekünk kell befejeznünk a történetet. Igen, akkor én ilyen romantikus lelkületű voltam.
Végül a dologból nem igazán lett semmi, mert mindketten olyan kis gátlásosak voltunk, hogy a ballagásig és még utána sem mert egyikünk sem lépni. Azóta csak háromszor találkoztunk egymással, de a dologból nekem köszönhetően semmi sem lett. Ugyanis engem a gimi jelentősen megváltoztatott, aminek részben örülök, részben nem, de azért mégis egy kicsit. Más lettem, más kezdett el érdekelni, végre meg tudtam fogalmazni, mik a hibáim, min kell változtatnom, stb. És tényleg sajnáltam, mikor közölnöm kellett vele, hogy én már nem érzek semmi olyasmit, amit korábban, hogy szerintem nem illünk össze, és hogy ez az egész az utolsó utáni utáni utáni pillanatban történt – amikorra én már rég továbbléptem.
Oké, ez sem volt egy boldog sztori. De legtöbbször nem is az örömteli események vannak ránk nagy hatással. Ezek a szituációk pedig példák arra, hogy az olvasás mennyi mindenen tud segíteni.
***

Ennyit lett volna ez a Blogprojekt, az utolsó nap posztjait lessétek meg a többiek oldalán is! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése